søndag den 6. april 2014

Projekt soveværelse...

I vinterferien fik jeg tapetseret og sat væv op i soveværelset. Der mangler dog stadig lidt maling og nogle lister; det håber jeg at få sat skik på i påskeferien. Jeg har vist efterhånden lært at hvis jeg spænder buen for hårdt, går det galt - og p.t. har jeg mange andre ting, der skal ordnes.


Nu ser det pænt og ordentligt ud, og jeg sover meget bedre end jeg har gjort i lang tid.
Vores soveværelse er det tidligere legeværelse, og det var altså efterhånden blevet temmelig træls at se på - og at sove i; der manglede tapet nogle steder og andre steder var der sat forskellige ting op til at dække de værste skader.


Jeg har nu fået lavet nye pyntepuder til sengen og gardiner i samme stof; det har pyntet gevaldigt. og så passer det perfekt til malerierne over sengen. Hynden på slagbænken skal også polstres om, men det har jeg ikke haft tid til endnu; det bliver et resteprojekt, da jeg ikke har så meget af én slags stof, så den kan dækkes. Jeg må kreere noget, jeg kan være bekendt, og er ved at udtænke noget.


Malerierne på de to øverste billeder er malet af Anne (til højre) og mig selv (til venstre). På nederste billede er maleriet under hylden også Anne's værk, og det ved siden af døren har min bror malet. De mørke puder på bænken har min mormor vævet; det var noget af det sidste håndarbejde hun lavede i en alder af ca. 83 år. Jeg har flere gange været på nippet til at give puderne til genbrug, men hver gang hopper de altså op af posen igen, så de VIL være her... ;)

1 kommentar:

  1. Sikke et flot soveværelse du har fået og sikke flotte friske farver :)
    Puderne din mormor har vævet kan du da ikke nænne at sende til genbrug......kan godt forstå de hopper ud af posen igen, de hører da til hos dig :-)

    SvarSlet